Tankar.

Minsta lilla händelse kan förändra hela din livssituation.
Vid närmare tanke så har man alltså ingen som hellst kontroll över något.
Lite smått läskigt, men med en större tjusning tycker jag faktiskt.

Tänk på alla stora misstag jag gjort, som jag egentligen skulle vilja gå tillbaka och göra ogjorda.
Men faktum är att allt man gjort, allt man gått igenom och allt som hänt under åren har gjort så jag står där jag står idag.
Visst finns det ett par saker som jag skulle vilja ändra på, så min livssituation skulle vara bättre.
Men allt och alla som jag har idag, skulle jag inte byta bort för allt i världen.
Jag tror att det ibland är viktigt att stanna upp, ta en god titt omkring sig, och njuta av allt och alla man har, inte tänka på allt som man skulle vilja ha. 
Det är viktigt att förlåta sig själv för att kunna förlåta andra.
För hur mycket man än försöker inbilla sig själv om att man inte behöver vissa människor, eller vissa stunder i livet som man har idag, så är det så att de finns där för en anledning.. och man bör hålla fast vid dom. 

Allt är så förutsägbart egentligen. 
Vad som hellst kan hända när som hellst. 
Utan minsta föraning, eller med föraningar vi väljer att inte se.
Allt kan ta stora vändningar (ibland för stora).
Och små stunder som vi är med om, sätter sina spår.
Vissa större än andra.

Jag tror faktiskt på att vi alla har ett förbestämt öde,
men att vägen dit består av miljontals små stigar,
som formar och förändrar vårat öde som vi i slutet kommer fram till.
Och beroende på vilka stigar vi väljer att gå, väljer vi också hur och när det mesta kommer ske.
Vissa medvetna val, dock de flesta omedvetna. 


Så, nu har jag tänkt alldeles för mkt idag.
Men, iaf.. Jag är glad för allt jag har.







Detta är spännande, jag vet inte hur det kommer utvecklas, och det är för närvarande charmen i det hela.
Tankarna är hos dig.

 

Kommentarer
Postat av: Josefin

Du är att bra klok du Hannah! =)

Postat av: Elin

Fan va bra du är på att få ner allt du känner, jag vill också kunna uttrycka mig som du! <3 :)

2008-11-10 @ 21:33:06
URL: http://bitterpill.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback